Ako na jeden z najdepresívnejších dní v roku?

Dnes je vraj jeden z najdepresívnejších dní v roku.

Nie je to tak u mňa…. a verím, že ani u Vás 😊

Tento deň (tretí pondelok v roku) bol však pomenovaný Blue Monday, či najdepresívnejší pondelok… Táto nelichotivá nálepka mu prischla „vďaka“ kombinácií viacerých skutočností – ešte stále kratšie dni a dlhé večeri, vyprchanie novoročných predsavzatí a počiatočného nadšenia, u niekoho šok zo stavu  bankového účtu, ktorý po Vianociach zíva väčšou prázdnotou, a ešte k tomu všetkému…. je tu pondelok a víkend sa zdá v nedohľadne!

Celkom milý mix, čo poviete?

Či už na Vás tiež tieto faktory vplývajú, alebo nie, povedala som si, že sa s Vami podelím o “triky”, vďaka ktorým „modrý pondelok“ nepoznám (jedine ak mám chuť sa celá zahaliť do modrej farby, i keď u mňa by to skôr bol tyrkysový pondelok a to už je zase iná téma 😊)

Ako teda na to?

  1. Zmieriť sa so zimným obdobím. Dovoliť si spomaliť a viac oddychovať. Zima je prirodzene obdobie, v ktorom máme príležitosť venovať sa sebe, viac oddychovať, rozmaznávať sa, dopriať si viac spánku, zahrabať sa do huňatej deky s knihou, či príjemným filmom, dať si vaňu s bublinkami, naozaj vedome si dopriavať viac oddychu… Jar je totiž takmer za rohom a teší sa na nás v plnej sile!
  2. Dobíjať vitamín D – dá sa dopĺňať aj vo forme tabletiek, alebo prirodzenou formou – na slniečku. Stačí 10 minút a Vaše telíčko bude krochkať blahom – má to však  malý, malinký háčik. Ideálne totiž je, ak sa slniečko dostane na Vašu tvár a ruky…. budete to tak mať spojené aj s chvíľkou otužovania 😊
  3. Strava – Keď energia ubúda, naozaj stojí za to zamyslieť sa čo jem. Zrejme už máte odsledované po akých potravinách ide Vaša energia hore a po akých klesá. Za mňa skvele fungujú 1x do týždňa tzv. pitné dni, kedy nejem tuhú stravu, ale energiu prijímam len z čerstvo odšťavenej zeleniny, či ovocia (a mám ho práve dnes! Ideálne načasovanie na “depresívny” dník a spln v jednom, čo poviete?)
  4. Pohyb – Najlepší spôsob ako rozhýbať energiu. Môžete sa vybrať do fitka, na obľúbenú hodinu jogy, či salsy, na čo len máte chuť. Rovnako sa môžete hýbať aj von na čerstvom vzduchu, či si poriadne zatancovať doma na oblúbenú hudbu… Možností je milión, nájdite si tú svoju a doprajte si ju pravidelne 😊
  5. Objatie – znižuje stres, posilňuje imunitu, navracia pocit šťastia… a všetci vieme, ako sa pri ňom cítime, však? žiadny, ani ten najmodrejší pondelok nemá šancu!
  6. Pomenovať si, čo konkrétne ma trápi. Rozložiť si situáciu na drobné a hľadať riešenia ako to zmeniť! Sú to financie? Kto v mojom okolí to ma nastavené skvele, ako mi s tým vie pomôcť? Sú to predsavzatia, v ktorých sa mi nedarí? Odpovedzte si, či ich naozaj chcete. Je to naozaj niečo, čo chcete dosiahnuť? Alebo by ste z nejakého dôvodu „mali“….?                                                                                                                                                                           

    Ak nájdete dosť silný dôvod PREČO sa do niečoho vrhnúť, verte mi, že nájdete aj spôsoby ako na to…

  7. Smiech – základná esencia 😊 naozaj sa schuti smejte, s priateľmi, pri komédií, či si zájdite na jogu smiechu…
  8. A dám Vám sem aj svoje obľúbené otužovanie 😊 či už v ľadovom jazere, alebo studená sprcha doma… krásne preberie, vypne pleť, doplní endorfíny a modrý pondelok dostane účinné zbohom.

 

Tak čo, ktorý „trik“ sa Vám pozdáva najviac? A ktorý budete pravidelne využívať? Podeľte sa aj so svojimi blízkymi, nech si tieto zlepšováky pravidelne pripomíname.

Prajem Vám krásny január a veľa radostných chvíľ,

 

Jana Kamanova
Mojou vášňou je inšpirovať ľudí žiť svoj život tak, aby si na jeho konci mohli povedať: "yes, to bola jazda!" Viac o mne si môžete prečítať tu:
Komentáre
  • Kategórie
  • Chcete spoznať základnú esenciu šťastia?

    Pre Vás som vytvorila toto video zdarma:

  • Najnovšie články